Latitude Privilege
: 24 lipca 2018, 09:42
Witajcie, jako że już jakiś czas jestem na forum postanowiłem że opisze swojego Latitude. Po 5 latach bezstresowego użytkowania Laguny 2, stwiwerdziłem że pora na zmianę na coś nowszego i bardziej przestronnego. Początkowo myślałem na Laguną 3 (mój ojciec ma takie auto i bardzo sobie chwali), trochę przypadkowo przeglądając ogłoszenia natknąłem się na Latitude. Na początku nie myślałem o tym zbyt poważnie, ale kalkulując że w sumie za Lagunę 3 w dobrym stanie trzeba zapłacić podobne pieniądze stwierdziłem czemu nie Nie ukrywam że do wyboru tego modelu przekonała mnie też nie tuzinkowość tego auta, i to że w porownaniu z Laguną 3 jest to o wiele bardziej komfortowe auto. No i nastąpiły poszukiwania, główne kryteria były takie wersja wyposażenia minimum Privilege, automatyczna skrzynia, pewna historia auta i przebieg do 150 tyś km. Jednak ciężko było coś trafić, jak już się trafiło to było gdzieś na drugim końcu Polski i do tego w uboższym wyposażeniu. Po kliku tygodniach szukania wypatrzyłem na otomoto interesujący egzemplarz z sieci dealerskiej Renault w Jankach pod Warszawą. W skrócie Latitude 2011 rok produkcji wersja Privilege, silnik 2.0 DCi 150 KM, jasne wnętrze , pełna historia serwisowa, i przebieg 138 tyś km. Co prawda nie było automatu, no ale byłem skłonny się z tym pogodzić. Szybka decyzja "szwagier" na pokład, wyjazd, oględziny i zakup. Auto w styczniu tego roku przeszło dość duży serwis między innymi z wymianą tarcz i klocków i DPF'a. Auto prezentuje się tak:
Po zakupie w aucie do zrobienia były głównie kosmetyczne rzeczy. Pomimo dosyć niewielkiego przebiegu takie elementy jak kierownica czy gałka zmiany biegów były dosyć mocno zużyte. Gałka została wymieniona na nową z ASO, a kierownica została na nowo obszyta skórą:
Z rzeczy mechanicznych został zmieniony płyn chłodniczy (chyba nigdy nie był zmieniany), na nowo został przuczony regulator prędkości (przy zakupie tego nie zauważyłem, później się okazało że regulator nie działa). Wymieniony został przedni prawy skrajny czujnik parkowania. Z czujnikiem było małe zaskoczenie, zadzwoniłem do ASO tam padła astronomiczna cena 750 zł za sam czujnik , jedno w czym mi pomogli to podali nr czujnika i jego alternatywy. Przeszukanie allegro udało się dostać nowy, oryginalny czujnik za 250 zł, później demontaż zderzaka szybka wymiana i wszystko działa jak należy Po przesiadce z Laguny jedynej rzeczy jakie mi brakuje w Latitude to elektrochromatyczne lusterko wsteczne. Swoją drogą widać jak na przestrzeni lat Renault tnie koszty, Lagunę też miałem w wersji Privilege i tam w porównaniu do Latitude dodatkowo było właśnie elektrochromatyczne lusterko, czujniki ciśnienia w oponach i rolety przeciwsloneczne w tylnych oknach. O ile czujników i rolet jakoś specjalnie mi nie brakuje to lusterko już mam kupione tylko zastanawiam sie jak to zamontować żeby wszystko grało. Uf ale się rozpisałem mam nadzieję, że nie zanudziłem zapraszam do komentowania