To i ja sie przywitam z moim Latitude
Kilka zdań o silniku i aucie : Rocznik 2011 , Silnik 2.0 DCI Nissana ( łańcuch ) 173 KM i 360 Nm , skrzynia b. Japońska AJ0 6-cio biegowa bezawaryjna ,poniżej kilka fotek .
Jako mechanik z wieloletnim doświadczeniem z serwisu Renault , będę w miarę możliwości czasowych opisywał prace przy aucie .
Trochę serwisu na początek , po zakupie .
-Tarcze Zimmermann , klocki Ferodo Premier
-Olej Mobil 8L 5W30 DPF plus filtr Purflux
-Kpl. Paska wielorowkowego plus koło pasowe wału korbowego , wszystko oryginalne , aby nie było jakieś miny w przyszłości
-Filtr kabinowy węglowy.
Także kierownica też przeszła małe odświeżenie , została obszyta nowa naturalną pikowaną skórką , przy okazji lampy przednie przeszły mały zabieg polerki , bo było trochę odprysków itp. teraz jest malina.
Latitude Initiale Paris
- Jacek957
- Posty: 832
- Rejestracja: 09 lipca 2017, 21:42
- Lokalizacja: Legnica
- marka i model pojazdu: Renault Safrane Allrad Baccara, Latitude 3,0
- Płeć: Mężczyzna
- Status: Offline
Re: Latitude Initiale Paris
Aż miło popatrzeć
- henry71
- Administrator forum
- Posty: 2580
- Rejestracja: 09 lipca 2017, 16:37
- Lokalizacja: brzeg dolny
- marka i model pojazdu: renault latitude 3.0dci initiale
- Płeć: Mężczyzna
- Status: Offline
Re: Latitude Initiale Paris
Hej ja też już tarcze zmieniałem a klocki założyłem ceramiczne ,nie pylą na czarno ,felgi czyściutkie i żadnego piszczenia przy hamowaniu ,tarcze to TRW klocki przód i tył ,,jurid ,,
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 31 marca 2018, 15:29
- Lokalizacja: Wrocław
- marka i model pojazdu: Latitude Initiale Paris
- Płeć: Mężczyzna
- Status: Offline
Re: Latitude Initiale Paris
Nowy "stróż" na pokładzie jakim jest SEO Perfect
- Dwie syreny alarmowe
- Czujnik ciś. we wnętrzu i czujnik ruchu
- Czujnik demontażu felg
- Czujnik odholowania pojazdu
- Żyroskop przechyłu pojazdu
- "magiczny" pstryczek
Przy okazji prac wpadły profilaktycznie ( moja fanaberia) nowe amorki przednie i łączniki stabilizatora , do tego wszystkiego wymiany powoli wymagała poduszka dolna silnika. Zaczynała być lekko naderwana z jednej strony , wiec decyzja tylko jedna ( Amorki "stare" oczywiście w idealnym stanie , wymiana niepotrzebna )
Na koniec działu z mechaniki , oczywiście mój ulubiony dział z detailingu Czasu starczyło i został wykonany pełen pakiet wnętrza .
Zamówiony dressing Poorboy's World Natural Look i Meguiar's Gold Class Rich Leather Cleaner & Conditioner , obydwa środki robią piękną robotę . Poniżej kilka fotek z 1,5h zabiegu z wnętrza auta , niestety mój "kalkulator" nie oddaje efektu prac bo było już kiepskie światło , ale fotele i cały kokpit jest pięknie matowy , to co lubię
- Dwie syreny alarmowe
- Czujnik ciś. we wnętrzu i czujnik ruchu
- Czujnik demontażu felg
- Czujnik odholowania pojazdu
- Żyroskop przechyłu pojazdu
- "magiczny" pstryczek
Przy okazji prac wpadły profilaktycznie ( moja fanaberia) nowe amorki przednie i łączniki stabilizatora , do tego wszystkiego wymiany powoli wymagała poduszka dolna silnika. Zaczynała być lekko naderwana z jednej strony , wiec decyzja tylko jedna ( Amorki "stare" oczywiście w idealnym stanie , wymiana niepotrzebna )
Na koniec działu z mechaniki , oczywiście mój ulubiony dział z detailingu Czasu starczyło i został wykonany pełen pakiet wnętrza .
Zamówiony dressing Poorboy's World Natural Look i Meguiar's Gold Class Rich Leather Cleaner & Conditioner , obydwa środki robią piękną robotę . Poniżej kilka fotek z 1,5h zabiegu z wnętrza auta , niestety mój "kalkulator" nie oddaje efektu prac bo było już kiepskie światło , ale fotele i cały kokpit jest pięknie matowy , to co lubię
- henry71
- Administrator forum
- Posty: 2580
- Rejestracja: 09 lipca 2017, 16:37
- Lokalizacja: brzeg dolny
- marka i model pojazdu: renault latitude 3.0dci initiale
- Płeć: Mężczyzna
- Status: Offline
Re: Latitude Initiale Paris
Ale oczywiście Wstawiaj foty z checią wszyscy zobaczymy dokumentację pracy nad autkiem ,tym bardziej że latitudków tu nas mało na razie
- Gutek
- Posty: 699
- Rejestracja: 09 lipca 2017, 20:38
- Lokalizacja: Bagno
- marka i model pojazdu: Złom
- Status: Offline
Re: Latitude Initiale Paris
Fajna ta lalatude , pewnie by się fajnie rozbierało na części (zboczenie zawodowe, wszystko bym rozebrał )
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 31 marca 2018, 15:29
- Lokalizacja: Wrocław
- marka i model pojazdu: Latitude Initiale Paris
- Płeć: Mężczyzna
- Status: Offline
Re: Latitude Initiale Paris
Miłego oglądania.
Światła dzienne Duo Light , dedykowane do tego modelu .
Kilka fotek z prac montażu .
[URL=http://images78.fotosik.pl/664/6503ffbdfa7eab48.jpg]
Tak świecą halogeny wraz ze św. mijania .
Tutaj w pełnym słońcu DRL .
I mały gadzet do bagażnika .
Przyszła też pora , aby pozbyć sie kilku dB Mam zboczenie na punkcie ciszy w aucie .
Auto ogólnie jak dla mnie jest ciche , wiec można sie tylko domyśleć jak się sprawy obecnie mają po wstępnym wygłuszeniu , reszta w innym terminie , bo czasu i materiału zabrakło . Zakupione materiały to pianka poliuretanowa 20 mm .
Kilka fotek po rozebraniu bagażnika , jak widać golas , a odziwo było naprawdę cicho . Teraz po zrobieniu tylnych błotników i połowy podłogi jest mega różnica . Następnym etapem sa lewe drzwi przednie i tylne plus podłoga pod tylna kanapą , bo tam też goło i wesoło . Wygłuszenie fabryczne jest tylko do ścianki tylnej kanapy , grubości ok 2-3 cm ( Butyl/gąbka pianka ) . Automatycznie nagłośnienie Bose , nabrało "lepszego smaku" .
Up
Dzisiaj udało sie zakończyć wygłuszenie auta tzn. Podłoga pod kanapą , drzwi lewa strona P+T , a przy okazji demontażu tapicerki wskoczył nowy ogranicznik. Teraz przy okazji wypadu na długi weekend będą testy i opis wrażeń . Kusi mnie jeszcze sama podłoga pod fotelami i tunelem środkowym , bo mimo oryginalnej gąbki i butylu , jest jeszcze miejsce aby coś wyłożyć i
Projekt uważam za bardzo udany , bo odczuwalna różnica podczas jazdy jest bardzo duża , nie tylko wytłumienie drogi , ale tez Bose zaczęło pięknie grać
Kolejne prace :
Wykonałem dezynfekcję klimatyzacji środkiem firmy TUNAP ( bardzo skuteczny ) i przetestowałem nową politurę od Car-Skin . Krótko mówią politura rewelacja , aplikacja ręczna aplikatorem bardzo lekka , dopolerowanie fibrą i robi sie mega połysk - Polecam . Drugi plus Car -Skin to trwałość do ok 10 m-c . Poniżej kilka fotek z dzisiejszej aplikacji .
"Ćwiartka" minęła , wiec mały upominek sie należy w postaci nowych papuci . Tym razem wybór padł na Sava z poziomem hałasu 67 dB .
Przy okazji też ...
Profilaktycznie wskoczyła nowa pompa wody SKF plus nowy płyn chłodniczy . Wymiana bajecznie prosta trzy śrubki i po robocie .
Szybko te km lecą
Kolejne 8 tys stuknęło, więc przyszedł czas na wymianę kpl filtrów i oliwy .
Ogólnie nic sie nie dzieje , tylko lejemy - obecny przebieg 252 tys.
....Nadszedł czas na wymianę tarcz z tyłu. Tarcze siedziały tam jeszcze od fabryki , wiec przejechały naprawdę sporo, obecny przebieg 253500km .
Na montaż poszły SNR , zintegrowane razem z łożyskiem i wieńcem ABS.
I przyszła zima 2017-18
Felgi na setup zimowy odebrane właśnie dzisiaj od mojego zaufanego lakiernika
Światła dzienne Duo Light , dedykowane do tego modelu .
Kilka fotek z prac montażu .
[URL=http://images78.fotosik.pl/664/6503ffbdfa7eab48.jpg]
Tak świecą halogeny wraz ze św. mijania .
Tutaj w pełnym słońcu DRL .
I mały gadzet do bagażnika .
Przyszła też pora , aby pozbyć sie kilku dB Mam zboczenie na punkcie ciszy w aucie .
Auto ogólnie jak dla mnie jest ciche , wiec można sie tylko domyśleć jak się sprawy obecnie mają po wstępnym wygłuszeniu , reszta w innym terminie , bo czasu i materiału zabrakło . Zakupione materiały to pianka poliuretanowa 20 mm .
Kilka fotek po rozebraniu bagażnika , jak widać golas , a odziwo było naprawdę cicho . Teraz po zrobieniu tylnych błotników i połowy podłogi jest mega różnica . Następnym etapem sa lewe drzwi przednie i tylne plus podłoga pod tylna kanapą , bo tam też goło i wesoło . Wygłuszenie fabryczne jest tylko do ścianki tylnej kanapy , grubości ok 2-3 cm ( Butyl/gąbka pianka ) . Automatycznie nagłośnienie Bose , nabrało "lepszego smaku" .
Up
Dzisiaj udało sie zakończyć wygłuszenie auta tzn. Podłoga pod kanapą , drzwi lewa strona P+T , a przy okazji demontażu tapicerki wskoczył nowy ogranicznik. Teraz przy okazji wypadu na długi weekend będą testy i opis wrażeń . Kusi mnie jeszcze sama podłoga pod fotelami i tunelem środkowym , bo mimo oryginalnej gąbki i butylu , jest jeszcze miejsce aby coś wyłożyć i
Projekt uważam za bardzo udany , bo odczuwalna różnica podczas jazdy jest bardzo duża , nie tylko wytłumienie drogi , ale tez Bose zaczęło pięknie grać
Kolejne prace :
Wykonałem dezynfekcję klimatyzacji środkiem firmy TUNAP ( bardzo skuteczny ) i przetestowałem nową politurę od Car-Skin . Krótko mówią politura rewelacja , aplikacja ręczna aplikatorem bardzo lekka , dopolerowanie fibrą i robi sie mega połysk - Polecam . Drugi plus Car -Skin to trwałość do ok 10 m-c . Poniżej kilka fotek z dzisiejszej aplikacji .
"Ćwiartka" minęła , wiec mały upominek sie należy w postaci nowych papuci . Tym razem wybór padł na Sava z poziomem hałasu 67 dB .
Przy okazji też ...
Profilaktycznie wskoczyła nowa pompa wody SKF plus nowy płyn chłodniczy . Wymiana bajecznie prosta trzy śrubki i po robocie .
Szybko te km lecą
Kolejne 8 tys stuknęło, więc przyszedł czas na wymianę kpl filtrów i oliwy .
Ogólnie nic sie nie dzieje , tylko lejemy - obecny przebieg 252 tys.
....Nadszedł czas na wymianę tarcz z tyłu. Tarcze siedziały tam jeszcze od fabryki , wiec przejechały naprawdę sporo, obecny przebieg 253500km .
Na montaż poszły SNR , zintegrowane razem z łożyskiem i wieńcem ABS.
I przyszła zima 2017-18
Felgi na setup zimowy odebrane właśnie dzisiaj od mojego zaufanego lakiernika
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 31 marca 2018, 15:29
- Lokalizacja: Wrocław
- marka i model pojazdu: Latitude Initiale Paris
- Płeć: Mężczyzna
- Status: Offline
Re: Latitude Initiale Paris
Czas na oświetlenie
Kpl nowego oświetlenia zamontowany. Wskoczyły nowego typu Led W5W COB do wnętrza i Palniki Xenon firmy "BOSMA" . Po zamontowaniu od razu widać różnicę w lewej lampie tak jak przypuszczałem . Myślę ze jak sie dobrze wygrzeją będzie jeszcze lepiej.
Koła zimowe na swoim miejscu
Felgi oryginale ( Laguna III) zmieniły kolor na grafitowy .
Dzisiaj szybka wizyta w byłej firmie i doposażenie w czujniki zakończone sukcesem.
Auto sprawne w 101% .
Wpadł nowy gadżecik w postaci D1S Led . Wszystko ładnie pasuje i nie było z niczym żadnego problemu przy montażu . Dla porównania poniżej fotka jak świeci Xenon (Prawa str.) , a jak Led Cree ok 4000LM . Jak widać im niżej tym więcej światła na jezdni .
Diody mają własne chłodzenie w postaci cichych wentylatorów wewnątrz podstawy.
Ogólnie z zakupu jestem zadowolony ( ładna Biel ) , gdybym wiedział ze tak świeci 4000LM , to kupiłbym trochę mocniejsze ledy
Nowy kpl. felg 18' na sezon 2018 już w drodze do mnie , wybór padł na Borbet RE .
Dziś jeszcze jeden miły akcent dla mnie , otóż została wymieniona przednia szyba ze względu na sporą ilość małych drobnych odprysków . Po wymianie inna jazda , czuje sie jakby szyby nie było miód malina po prostu .
Długo leżały i sie doczekały
Dzisiaj pracowity dzień przy aucie. Na dzień dobry przyszedł czas na montaż nowych felg , które następnie zostały zabezpieczone specjalnym polimerem do felg . Po założeniu nie spodziewałem sie że tak fajnie auto będzie sie prezentować , moim zdaniem nabrało lekko sportowego charakteru.
Kolejnym zaplanowanym zakresem pracy było polerowanie elementów Black Piano we wnętrzu auta , bo wkurzały mnie niektóre rysy. Efekt uzyskany zadowalający , bo udało sie usunąć ok 80% rys . , oprócz tego elementy panelu środkowego zostały zabezpieczone powłoką ceramiczną Gtechniq 9H . Po kosmetyce przyszedł czas na małą kosmetykę ukł. klimatyzacji , wymiana filtra węglowego i dezynfekcja parownika . Na koniec po kompleksowym umyciu auta , poszedł wosk na lakier Soft 99 i tak oto dzionek zleciał
I jeden z grubszych serwisów przy 250 tyś
Wreszcie była chwila czasu , aby na spokojnie zając sie rozrządem i wymienić kpl łańcucha wraz z kołami i napinaczem . Po demontażu łańcucha okazało sie że jednak ma już dosyć i jest już sporo wyciągnięty . Po montażu nowego zestawu różnica i pomiar na napinaczu wykazał ok 5 mm różnicy względem starego łańcucha . Więc 250 tyś to był idealny czas na wymianę , nie ma co ryzykować . Przy okazji wymiany łańcucha , oczywiście został zalany nowy olej nadal bez zmian MOBIL 5W30 . Silniczek w środku jak widać idealnie czysty i bez jakiś nalotów , nagarów itp , więc myślę że drugie tyle jeszcze przed nim.
Kilka fotek z prac .
I to by było na tyle obecnie
Kpl nowego oświetlenia zamontowany. Wskoczyły nowego typu Led W5W COB do wnętrza i Palniki Xenon firmy "BOSMA" . Po zamontowaniu od razu widać różnicę w lewej lampie tak jak przypuszczałem . Myślę ze jak sie dobrze wygrzeją będzie jeszcze lepiej.
Koła zimowe na swoim miejscu
Felgi oryginale ( Laguna III) zmieniły kolor na grafitowy .
Dzisiaj szybka wizyta w byłej firmie i doposażenie w czujniki zakończone sukcesem.
Auto sprawne w 101% .
Wpadł nowy gadżecik w postaci D1S Led . Wszystko ładnie pasuje i nie było z niczym żadnego problemu przy montażu . Dla porównania poniżej fotka jak świeci Xenon (Prawa str.) , a jak Led Cree ok 4000LM . Jak widać im niżej tym więcej światła na jezdni .
Diody mają własne chłodzenie w postaci cichych wentylatorów wewnątrz podstawy.
Ogólnie z zakupu jestem zadowolony ( ładna Biel ) , gdybym wiedział ze tak świeci 4000LM , to kupiłbym trochę mocniejsze ledy
Nowy kpl. felg 18' na sezon 2018 już w drodze do mnie , wybór padł na Borbet RE .
Dziś jeszcze jeden miły akcent dla mnie , otóż została wymieniona przednia szyba ze względu na sporą ilość małych drobnych odprysków . Po wymianie inna jazda , czuje sie jakby szyby nie było miód malina po prostu .
Długo leżały i sie doczekały
Dzisiaj pracowity dzień przy aucie. Na dzień dobry przyszedł czas na montaż nowych felg , które następnie zostały zabezpieczone specjalnym polimerem do felg . Po założeniu nie spodziewałem sie że tak fajnie auto będzie sie prezentować , moim zdaniem nabrało lekko sportowego charakteru.
Kolejnym zaplanowanym zakresem pracy było polerowanie elementów Black Piano we wnętrzu auta , bo wkurzały mnie niektóre rysy. Efekt uzyskany zadowalający , bo udało sie usunąć ok 80% rys . , oprócz tego elementy panelu środkowego zostały zabezpieczone powłoką ceramiczną Gtechniq 9H . Po kosmetyce przyszedł czas na małą kosmetykę ukł. klimatyzacji , wymiana filtra węglowego i dezynfekcja parownika . Na koniec po kompleksowym umyciu auta , poszedł wosk na lakier Soft 99 i tak oto dzionek zleciał
I jeden z grubszych serwisów przy 250 tyś
Wreszcie była chwila czasu , aby na spokojnie zając sie rozrządem i wymienić kpl łańcucha wraz z kołami i napinaczem . Po demontażu łańcucha okazało sie że jednak ma już dosyć i jest już sporo wyciągnięty . Po montażu nowego zestawu różnica i pomiar na napinaczu wykazał ok 5 mm różnicy względem starego łańcucha . Więc 250 tyś to był idealny czas na wymianę , nie ma co ryzykować . Przy okazji wymiany łańcucha , oczywiście został zalany nowy olej nadal bez zmian MOBIL 5W30 . Silniczek w środku jak widać idealnie czysty i bez jakiś nalotów , nagarów itp , więc myślę że drugie tyle jeszcze przed nim.
Kilka fotek z prac .
I to by było na tyle obecnie