Co dziś zrobiłeś przy swoim samochodzie
- henry71
- Administrator forum
- Posty: 2581
- Rejestracja: 09 lipca 2017, 16:37
- Lokalizacja: brzeg dolny
- marka i model pojazdu: renault latitude 3.0dci initiale
- Płeć: Mężczyzna
- Status: Offline
Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim samochodzie
Aż żal zakładać
- mruczek
- Posty: 210
- Rejestracja: 16 grudnia 2017, 14:51
- marka i model pojazdu: renault-safrane 2.5 20V - latitude 3.0 dci
- Płeć: Mężczyzna
- Status: Offline
Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim samochodzie
Ja dzisiaj wkoncu po długim czasie znalazłem trochę czasu dla mojej reni, po długim postoju okazało się że przegląd się skończył, tłumik się skończył, rozrząd ma ponad 100 tysi przebiegu od 2013 roku i zaczęły pojawiać się małe powierzchowne ogniska korozji na podłużnicy z tylu... Więc tłumik dziś przyszedł, na rozrząd czekam i safrane spakowałem bo w przyszłym tygodniu idzie do specjalisty przy okazji zmieniłem koła na letnie i wyczyściłem i zabezpieczyłem rude miejsca... W przyszłym tygodniu przegląd i safi będzie czekać w garażu do zlotu
-
- Status: Offline
Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim samochodzie
Niestety Polmo tłumiki są znacznie głośniejsze i mają metaliczne brzmienie. Około miesiąc temu na allegro gościu sprzedawał praktycznie nowe Walkery za śmieszne pięniądze. Ja kupiłem za 120 PLN tylny i miał jeszcze środkowy ale akurat środkowy mam w dobry stanie. To była super okazja a teraz wolałbym założyć używany oryginał co jest teraz na allegro niż Polmo.
https://allegro.pl/oferta/tlumik-koncow ... 9183387147
https://allegro.pl/oferta/tlumik-koncow ... 9183387147
- Załączniki
-
- wlker1.jpg (329.52 KiB) Przejrzano 7873 razy
-
- 1234walker.jpg (603.92 KiB) Przejrzano 7873 razy
-
- image (3).jpg (1.65 MiB) Przejrzano 7873 razy
-
- image (2).jpg (1.44 MiB) Przejrzano 7873 razy
-
- Posty: 219
- Rejestracja: 09 kwietnia 2018, 21:07
- marka i model pojazdu: Safrane 2.5 automat 1998r. RXT
- Płeć: Mężczyzna
- Status: Offline
Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim samochodzie
Fakt, na tłumikach polmo auto tez buczy, szczególnie na wolnych podjazdach i na zimnym silniku świeżo po odpaleniu
- Rufus
- Posty: 998
- Rejestracja: 06 stycznia 2019, 13:35
- Lokalizacja: Kraków
- marka i model pojazdu: Latitude 2.0 dCi Initiale Paris
- Płeć: Mężczyzna
- Status: Offline
Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim samochodzie
Przyszła wiosna, więc oddałem Latka w ręce mechanika - wskakują:
- nowe łączniki stabilizatora z przodu (Lemforder) - obydwa, mimo że wybity był tylko lewy
- nowy pasek mikro (Gates),
- nowe rolki prowadzące (Gates)
- nowa pompa wody (Gates),
- nowe koło pasowe wału korbowego (Febi Bilstein)
- nowa miska olejowa - oryg. Renault (stara wgięta jest dokładnie pod smokiem olejowym),
- nowy płyn chłodniczy,
- letnie kółeczka 18" (zamieniam przód z tyłem, bo letnie trochę ściągały w lewo - może coś pomoże, bo na zimowych 16" idzie jak po sznurku).
- nowe łączniki stabilizatora z przodu (Lemforder) - obydwa, mimo że wybity był tylko lewy
- nowy pasek mikro (Gates),
- nowe rolki prowadzące (Gates)
- nowa pompa wody (Gates),
- nowe koło pasowe wału korbowego (Febi Bilstein)
- nowa miska olejowa - oryg. Renault (stara wgięta jest dokładnie pod smokiem olejowym),
- nowy płyn chłodniczy,
- letnie kółeczka 18" (zamieniam przód z tyłem, bo letnie trochę ściągały w lewo - może coś pomoże, bo na zimowych 16" idzie jak po sznurku).
_ _ _ _ _ _ _ _
Pozdrawiam
Rufus
Pozdrawiam
Rufus
- Rufus
- Posty: 998
- Rejestracja: 06 stycznia 2019, 13:35
- Lokalizacja: Kraków
- marka i model pojazdu: Latitude 2.0 dCi Initiale Paris
- Płeć: Mężczyzna
- Status: Offline
Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim samochodzie
Autko odebrane.
1. Po zamianie kół przód na tył auto nadal na letnich ściąga w lewo. Chyba trzeba szukać przyczyny w oponach, których z resztą to ostatni sezon.
2. Obydwa łączniki były już luźne, mimo że luz na zawieszeniu wykazywał tylko lewy.
3. Pompa wody rozpadła się po wyjęciu - okazało się, że nowa pompa obciera pierścieniem o blok silnika (zbyt długa ośka). Po głębszej analizie okazało się że oryginalna pompa też tarła od nowosci pierścieniem o blok silnika, aż pierścień odpadł od pompy. Nową pompę wystarczyło głębiej nabić na ośkę i już jest ok.
4. Koło pasowe nie nosiło śladów zużycia, ale poszło nowe
5. Rolki nie nosiły śladów zużycia, ale poszły nowe
6. Pasek mikro miał już dość - widać zużycie i przetarcia
7. Sprzegiełko alternatora sprawdzone - jest w porządku.
To przy okazji taka checklista dla potomnych co sprawdzić przy okazji wymiany paska mikro.
Przebieg 187 tys km.
Myślę że przez najbliższe 100 tys km nie będę tam zaglądał.
Teraz Latek wygląda tak.
1. Po zamianie kół przód na tył auto nadal na letnich ściąga w lewo. Chyba trzeba szukać przyczyny w oponach, których z resztą to ostatni sezon.
2. Obydwa łączniki były już luźne, mimo że luz na zawieszeniu wykazywał tylko lewy.
3. Pompa wody rozpadła się po wyjęciu - okazało się, że nowa pompa obciera pierścieniem o blok silnika (zbyt długa ośka). Po głębszej analizie okazało się że oryginalna pompa też tarła od nowosci pierścieniem o blok silnika, aż pierścień odpadł od pompy. Nową pompę wystarczyło głębiej nabić na ośkę i już jest ok.
4. Koło pasowe nie nosiło śladów zużycia, ale poszło nowe
5. Rolki nie nosiły śladów zużycia, ale poszły nowe
6. Pasek mikro miał już dość - widać zużycie i przetarcia
7. Sprzegiełko alternatora sprawdzone - jest w porządku.
To przy okazji taka checklista dla potomnych co sprawdzić przy okazji wymiany paska mikro.
Przebieg 187 tys km.
Myślę że przez najbliższe 100 tys km nie będę tam zaglądał.
Teraz Latek wygląda tak.
- Załączniki
-
- IMG_20200429_185756~2.jpg (2.74 MiB) Przejrzano 7794 razy
_ _ _ _ _ _ _ _
Pozdrawiam
Rufus
Pozdrawiam
Rufus
- henry71
- Administrator forum
- Posty: 2581
- Rejestracja: 09 lipca 2017, 16:37
- Lokalizacja: brzeg dolny
- marka i model pojazdu: renault latitude 3.0dci initiale
- Płeć: Mężczyzna
- Status: Offline
Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim samochodzie
E no wszystko porobione ,w tych autach i silnikach nie powinno być nic do robienia przez długi czas ,życzę bezawaryjnej jazdy i robienia kilometrów
-
- Posty: 219
- Rejestracja: 09 kwietnia 2018, 21:07
- marka i model pojazdu: Safrane 2.5 automat 1998r. RXT
- Płeć: Mężczyzna
- Status: Offline
Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim samochodzie
Rufus następnym razem polecam wyważanie kół z testem drogowym, tam dokładnie wychodzi które koło jakie ma bicie, w którą stronę ciągnie i maszyna numeruje gdzie które koło założyć żeby było to jak najmniej wyczuwalne
- henry71
- Administrator forum
- Posty: 2581
- Rejestracja: 09 lipca 2017, 16:37
- Lokalizacja: brzeg dolny
- marka i model pojazdu: renault latitude 3.0dci initiale
- Płeć: Mężczyzna
- Status: Offline
Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim samochodzie
Potwierdzam sam zawsze tak wyważam koszt to jaki płaciłem to średnio 200
- Rufus
- Posty: 998
- Rejestracja: 06 stycznia 2019, 13:35
- Lokalizacja: Kraków
- marka i model pojazdu: Latitude 2.0 dCi Initiale Paris
- Płeć: Mężczyzna
- Status: Offline
Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim samochodzie
Dzięki za wskazówkę.
Heniu tak wyważał i nic to nie zmieniło.
Na tę chwilę już to zrobiłem ręcznie - ponieważ opony są kierunkowe, to jedyną możliwością bez zrzucania opon z felg była zamiana przodu z tyłem.
Jest pomysł jeszcze żeby przerzucić opony z lewej na prawą stronę, albo tak jak piszesz.
Ewentualnie nowe opony - aktualnie przód ma jeszcze z 3-4 mam bieżnika, ale tył ma ok 1 może 2 mam, więc rozważam szybki zakup nowych opon.
Heniu tak wyważał i nic to nie zmieniło.
Na tę chwilę już to zrobiłem ręcznie - ponieważ opony są kierunkowe, to jedyną możliwością bez zrzucania opon z felg była zamiana przodu z tyłem.
Jest pomysł jeszcze żeby przerzucić opony z lewej na prawą stronę, albo tak jak piszesz.
Ewentualnie nowe opony - aktualnie przód ma jeszcze z 3-4 mam bieżnika, ale tył ma ok 1 może 2 mam, więc rozważam szybki zakup nowych opon.
_ _ _ _ _ _ _ _
Pozdrawiam
Rufus
Pozdrawiam
Rufus