Cześć;
Znalazłem Was w sieci i jestem tu z konkretnych powodów, jednak nie przeszkadza mi to się przywitać. W końcu dzielimy wspólną pasję. Pasję, do Naszych pojazdów.
Mój samochód to Polonez Caro z 1997 roku, jeszcze przed face liftingiem. Jego serducho to silnik Citroena, wolnossący XUD9.
Co tam mam ciekawego? Dołożone wspomaganie kierownicy, które nie występowało w Polonezach osobowych z silnikiem diesla, elektrycznie grzane i sterowane lusterka, elektryczne szyby przednie, światła dalekosiężne i z elektryki to chyba tyle. Reszta to detale i ewentualne rartasy, które tylko Poloneziarze znają. No i obecnie fotele z Renault Safrane II. Skórzane, grzane, el. sterowane i el. pompowane ( wcześniej miałem Inter Groclin Standard ). Dlaczego padło na owe fotele? Pasują do Poloneza plug&play, są bajeranckie i tanio je dostałem. Jedynie mam problem z elektryką w fotelu kierowcy, co już wrzuciłem w jeden temat na owym forum.
Dlaczego Polonez? Tu chyba za wiele nie muszę pisać. Po pierwsze, to ostatnie, co nam zostało z FSO. Po drugie, mama kiedyś miała pomarańczowego borewicza. Niestety został sprzedany, nim miałem jakiekolwiek prawo głosu i jakąkolwiek wyższą świadomość. Po trzecie... to auto, do którego wsiadam i chcę jechać jak najdłużej.
Kupiłem go nie mając wgl. świadomości, co należy sprawdzić w aucie. Okazało się, ze ledwie jest do czego spawać, ale szkoda było go złomować. Obecnie ma już w idealnym stanie konstrukcję i ma wymieniane wszystkie części eksploatacyjne na bieżąco.
Pokazałbym dziada, ale lada moment wysyłam go na generalną blacharkę, z całkowitym malowaniem. Próbowałem sam działać, ale garaż, praca i to, ze to moje daily sprawiają, iż nie jest to łatwe zadanie.
Jeśli ktoś chętny jednak koniecznie go zobaczyć, to znajdziecie mnie na Facebooku pod danymi Tomasz Palka z Wodzisławia Śląskiego.
Obecnie opiekuję się też drugim Polonezem. Jest to Caro Plus z roku 2000 w perłowym kolorze. Z ciekawostek posiada fabryczną klimatyzację.
To wszystko przy wyposażeniu Safrane to pikuś, jednak jeśli ktoś mniej więcej wie, co tam się działo w FSO Polonezach, ten ogarnia, jak dużo dzieje się w mym aucie.
Pozdrawiam!
Poloneziarz na forum safrane wita!
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 07 czerwca 2018, 13:39
- Lokalizacja: Świdnik
- marka i model pojazdu: Renault Latitude
- Płeć: Mężczyzna
- Status: Offline
Re: Poloneziarz na forum safrane wita!
Witaj Merionex nie jesteś tu ododobniony w miłości do rodzimej motoryzacji, ja oprócz Latitude posiadam też 2 polonezy. Borewicza z 1981 roku i Atu Plusa z 1997 roku też doposażonego prawie do full opcji. Brakuje tylko klimy tzn. klima leży w cześciach tylko się nie mogę zabrać za montaż Zdjęcia jak najbardziej wrzucaj fajnie się ogląda takie remonty od gołej blachy, sam to przechodziłem z moim Atu, ale to ogólnie temat na całkiem inną historię witamy i zapraszmy do dzielenia sie swoją pasją
- Jacek957
- Posty: 832
- Rejestracja: 09 lipca 2017, 21:42
- Lokalizacja: Legnica
- marka i model pojazdu: Renault Safrane Allrad Baccara, Latitude 3,0
- Płeć: Mężczyzna
- Status: Offline
Re: Poloneziarz na forum safrane wita!
Witaj wśród pozytywnie zakręconych
- Gutek
- Posty: 699
- Rejestracja: 09 lipca 2017, 20:38
- Lokalizacja: Bagno
- marka i model pojazdu: Złom
- Status: Offline
Re: Poloneziarz na forum safrane wita!
Merionex, witaj, większość z nas ujeżdżała te "bestie 1,5 lub 1.6 mpi więc spoko jesteś tu mile widziany.
- henry71
- Administrator forum
- Posty: 2579
- Rejestracja: 09 lipca 2017, 16:37
- Lokalizacja: brzeg dolny
- marka i model pojazdu: renault latitude 3.0dci initiale
- Płeć: Mężczyzna
- Status: Offline
Re: Poloneziarz na forum safrane wita!
Witaj , też posiadałem ,,borewicza