Cześć, dzień dobry. Fajnie że dołączyłeś do nas.
Tematy z problemami prośba o umieszczenie we właściwych działach i przeszukania forum przed. Z przywitania robi się wielowątkowy temat bo mamy i problem z fotelem, masażem i teraz z wtryskami chociaż ja myślę że to EGR.
Szybkiego uporania się z problemami i bezproblemowej jazdy.
Witajcie
-
- Posty: 322
- Rejestracja: 17 kwietnia 2021, 17:02
- Lokalizacja: Warszawa
- marka i model pojazdu: Renault Latitude 2.0 dCi manual
- Płeć: Mężczyzna
- Status: Offline
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 08 maja 2022, 11:52
- marka i model pojazdu: Renault Latitude
- Płeć: Mężczyzna
- Status: Offline
Re: Witajcie
Tak zgadzam się zbyt wiele wątków poruszyłem w temacie przywitanie..... Sorki wiecie jak to jest człowiek chce żeby wszystko działało jak należy a tu co chwila coś.....
- henry71
- Administrator forum
- Posty: 2578
- Rejestracja: 09 lipca 2017, 16:37
- Lokalizacja: brzeg dolny
- marka i model pojazdu: renault latitude 3.0dci initiale
- Płeć: Mężczyzna
- Status: Online
Re: Witajcie
proszę o.zalozenie tematu w odpowiednim dziale bo tu robi się śmietnik )
- Rufus
- Posty: 994
- Rejestracja: 06 stycznia 2019, 13:35
- Lokalizacja: Kraków
- marka i model pojazdu: Latitude 2.0 dCi Initiale Paris
- Płeć: Mężczyzna
- Status: Offline
Re: Witajcie
Heniu, EGR wygeneruje błąd układu wydechowego, a kolega pisze o układzie wtryskowym.
Skoro przegoniłeś go, to zakup TEC2000, podjedź do mechanika (lub jeśli masz warunki zrob to sam), podepnij butelkę pod przewód zasilania paliwem i czyść wtryski.
Masz sporo informacji na ten temat na YouTube.
Widziałem efekt czyszczenia na własne oczy i sam się zastanawiałem czy u siebie profilaktycznie tego nie zrobić, ale dziadek mnie uczył, żeby nie ruszać gówna dopóki nie śmierdzi, więc póki nie wyrzuca błędu...
Ja zacząłbym od tego, bo to najniższy koszt, a naprawdę działa.
Skoro niewiele mocy stracił, to raczej nie obstawiałbym kłopotów z turbo - raczej przypchany DPF ograniczył moc i niedrożne wtryski.
Zmieniając mapę, zmienił charakterystykę pracy wtrysków i one teraz nie wyrabiają.
Odnośnie problemów z masażem znajdziesz wątek na forum.
Głośniej działający silniczek - sprawdzałeś czy na ośce napędzającej nie nawinęło się coś? U mnie był nawinięty sznurek i fotel wolniej się przesuwał. Po wycięciu sznurka i przesmarowaniu elementów ruchomych białym smarem wszystko działa jak należy. Może u Ciebie też jest jest jakaś błahostka.
_ _ _ _ _ _ _ _
Pozdrawiam
Rufus
Pozdrawiam
Rufus
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 08 maja 2022, 11:52
- marka i model pojazdu: Renault Latitude
- Płeć: Mężczyzna
- Status: Offline
Dpf
Hej !!! Właśnie odebrałem auto od mechanika i jak mówi prawdę to był przypchany DPF oraz jakiś czujnik padł. Powiedział że go wypalił nie trzeba było czyscic mechaniczne oraz wymienił jakiś czujnik przy DPF-ie i mówi do mnie jeździj. To jak mówił to ja w drogę raz go pocisnąłem 170 km/h i pół godziny później to samo aż podjeżdżam pod dom i zapala się komunikat skontroluj wtryski..... Turbina ostygła wyłączyłem silnik wracam za 10 minut i mówię sobie chwila prawdy.... Zapalam auto komunikat znikł auto dobrze się zbiera troszkę go pocisnąłem i wygląda na to że jest ok. Tylko mnie ciekawi czy po tej operacji czyszczenia wypalania filtra i wymiany czujnika coś musiało się dograć że raz zapalił się komunikat skontroluj wtryski po ostrzejszej jeździe a po 10 minutach po ponownym uruchomieniu silnika informacja brak błędów wszystko OK.... Ktoś coś podpowie lub miał taki przypadek.... ??? Dziękuję
-
- Posty: 322
- Rejestracja: 17 kwietnia 2021, 17:02
- Lokalizacja: Warszawa
- marka i model pojazdu: Renault Latitude 2.0 dCi manual
- Płeć: Mężczyzna
- Status: Offline
Re: Witajcie
Felek. Prosiłem o założenie tematu. Temat przywitania nie jest od porad mechanicznych.
Diagnostyka komputerowa powinna wskazac gdzie leży problem. Wymieniając na czują można pół auta wymienić.
W mojej opinii po prawidłowej naprawie, w pełni zidentyfikowanym problemie błąd nie powinien wrócić.
Podstawa to diagnostyka najlepiej Clipem.
Diagnostyka komputerowa powinna wskazac gdzie leży problem. Wymieniając na czują można pół auta wymienić.
W mojej opinii po prawidłowej naprawie, w pełni zidentyfikowanym problemie błąd nie powinien wrócić.
Podstawa to diagnostyka najlepiej Clipem.